lördag 30 januari 2016









Trädgårdsfärger
I dag är färgen Grå en kulör som finns åtminstone i vår trädgård en del av.
Här under vår Tall så växer Silverarv i  partier de är fina hela sommaren och när de blommar så är det vita skyar av blommor som blir vackra mot trädets bruna stam.




Här har jag en Malört som heter Is malört den hittade jag på en trädgårdsdag med vårt trädgårdssällskap en fin och skir Malört som är så vacker tillsammans med andra växter här med rosa Astilbe.
Min favoritfågel Sädesärlan den har även en hel del grått i sig.
Lammöron de som har så mjuka fina blad med grå ton eller silver om man så vill men den är i varje fall fin när den blommar med sina rosa små blommor.
Vår fina spring vattensten  i grå granit som sprider så mysigt ljud i från sig när man sitter på vår altan, i Maj brukar vi sätta ut den .
Det får bli en Malört till bara för att den är så vacker den heter Sandmalört.Det här var mina bidrag i dagens tema.
Gå gärna in hos den här sidan  http://maribelsgarden.blogspot.com/ där finns en hel del andra förslag i ämnet
Jag får åter tacka så mycket för fina kommentarer i mitt förra inlägg och hälsa en ny följare välkommen till min sida.












4 kommentarer:

  1. Godmorgon ! Silverarv har jag ju också, och sädesärlan som dansar omkring i trädgården. Glömde dem. Fina bilder.
    Ha en skön söndag! Marika

    SvaraRadera
  2. Fina grå. Då jag tänkte på växter, kom jag först inte på någon. / Britt

    SvaraRadera
  3. Hej
    Oh vad det är fint med silver ser jag nu. Blir allt liten sugen på våren. Har inte längtat så mycket ännu men när jag ser det här så blir jag så sugen.
    Tack för din kommentar på bloggen.
    Inte många som känner till den sjukdomen.
    Men jag skriver om min story för att jag är så tacksam för allt jag har och allt roligt jag för göra.
    Ha en skön sönag.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Fina malört och silverarv hos dig! Har inga, men jag får nog ta och spana efter dom i vår/sommar:)
    Önskar dig en bra vecka!

    SvaraRadera