lördag 9 januari 2016








                                                          Pastellfärger
Är temat i dag i Trädgårdsfärger
Brokbladig Veronica den som jag fick av min mans kusin den har dagens rätta färg.När den blommat klart så är den fin även då på grund av sina blad.




Backnejlika den har den rätta färgen för dagen här har den både ljusa och mörkare toner i sin kulör. Den gillar jag och den trivs verkligen vill gärna fröa av sig och komma på flera ställen.
Pärlemorfjärma så skir och pastellfärgad dessutom. Dess blad är lite krispiga en liten söt växt som inte tar för sig utan bara finns.
Midsommarblomster har även den lila pastellfärgen i ett visst ljus.Den här bilden känns väldigt somrig dessutom.
Ljusrosa Lupiner de är verkligen vackra och dessa har vår granne vid vårt torp planterat nu står de där och blommar så fint varje sommar dessa blommor som finns i flera olika färger och alla lika fina.Det var mina bidrag i den här veckans färgtema men gå gärna in på den här sidan  http://maribelsgarden.blogspot.com/
där finns fler förslag på dagens färg.Ha det gott i kylan i dag har vi bara 15 grader kallt så då ska jag bege mig ut.












5 kommentarer:

  1. Så fina allihop, men Veronican blir min favorit. Så fin ljusblå färg. Har den i vitt och rött, och gillar den väldigt mycket.
    Ha en fin söndag!
    Marika

    SvaraRadera
  2. Jättefina och pastelliga. Den jag fastnade mest för var pärlemorfjärman. Så fin.Har du köpt den som planta? / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hittat den på en trädgårdsdag så jag har bytt till mig den/Margareta

      Radera
  3. Brokbladigt fastnar jag för jämt...kul med din Veronika!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Vilka sköna pastellfärger.

    SvaraRadera