torsdag 28 januari 2016







Blommig Fredag
Temat den här gången är Färg och Form
I trädgården och även i vår natur så finns det hur mycket färg och form som helst det är bara att välja.Här har jag Funcia och Skuggbräcka i vår trädgård de har olika form men matchar varandra väldigt bra färgmässigt, båda är även en av mina favoriter.
Här har vi den vackra Fjärilen Påfågelsöga naturens egen variant på både färg och form och varje gång den hälsar på så blir jag lika glad.Den gula Tagetes blomman är jag även förtjust i tycker att den är så otroligt fin med sin gula färg och sin enkla runda form.Vecka 15 så kommer jag åter sätta frön av den för den vill jag ha även till sommaren.
Här är en annan variant av temat dessa är så fina tillsammans William Buffin och Rosenpimpinell.
Solbrud den här inköpte jag förra våren och den blommade så fint senare på sommaren nu hoppas jag att den har överlevt men med tanke på att vi trots allt har mer snö den här vintern som skyddar så är mitt hopp större.
Strandiris en otroligt vacker växt fin i både form och färg ser nästan ut som en orkide.Om Ni går in på den här sidanhttp://blandrosorochbladloss.blogspot.com/ där hittar man flera fina bilder på temat.
Ha en riktigt fin blommig Fredag











12 kommentarer:

  1. Ja, tänk så många olika former vi har i våra trädgårdar! Fina bilder. /Lotta

    SvaraRadera
  2. Härlig inlägg.
    Form och färg är ett intressant tema för man får verkligen se trädgården på ett nytt sätt.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Fina exempel på färg och form. Det finns så mycket inspiration och nya kombinationer att hitta. Tyckte om Hostan och dess kompis i första bilden.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Temat färg och form, svårt att välja, det finns så mycket att välja på. Jättefint. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  5. Härligt inlägg!Fina kombos i både frågan om färg och form.

    Jag önskar dig en underbar helg!

    SvaraRadera
  6. Hosta er et must i hagen. Solbrud er en kjempe fin høststaude. Heldigvis kom min tilbake i fjor, og vi har H6. Håper din også kommer tilbake.

    SvaraRadera
  7. Den trädgården är fin och verkar innehålla det mesta. Gärna litet "gamla" växter. Det är fint.Tycker fjärilarna också! / Britt

    SvaraRadera
  8. Så fint, gillar din William med rosenpimpinell.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  9. Växter som fjärilar gillar dom blir även mina favoriter.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  10. Dina bilder får mig att längta till sommaren ...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Påfågelsögat har verkligen både en vacker Färg & Form!
    Och strandirisen är magisk!

    Ha en fortsatt skön helg!
    Snart? är det våååår!

    //Veronica

    SvaraRadera
  12. Wow !!! absolutely fantastic blog. I am very glad to have such useful information.

    ดูหนัง

    SvaraRadera