tisdag 26 januari 2016






En aning av vårkänsla
.
Nog blir man glad åt solens härliga strålar när den nu börjar leta sig in igen här fångade jag den i vår hall en förmiddag.Den ger så mycket energi och man blir så hoppfull över att den åter är tillbaka den är verkligen välkommen.
Visste Ni att En solstråle är nog för att driva bort många skuggor.
Vi har det så bra att någon som har Hästar som behöver röra på sig har plogat upp vägen genom skogen så det är bara att följa den då kan man om man vill gå en riktigt lång promenad. I går hade vi en riktigt bra Måndag då solen var framme visserligen inte så högt upp på himlen ännu men det var en riktigt härlig dag med endast åtta minusgrader .Jag var ut på promenad med min granne och vi gick nästan en timmes promenad, då var det gott med fika sedan som vi intog hemma hos henne.
I dag lyser inte solen ännu för vi har en mulen himmel  just nu men det finns strimmor av blå himmel också och det snöar lite grann och vi har bara 4 minusgrader jag kommer åter bege mig ut på den här skogsvägen på en härlig promenad.

Primula är ju en  av vårens  budbärare den talar om att vi nu är på väg mot Våren igen dem måste man ju bara köpa vilket jag även gör varje år. Jag brukar sätta ut dem  i trädgården när det blir den tiden och då brukar de blomma under sommaren igen.
Förra våren i Maj så köpte jag den här vackra blomman som heter Palettblad jag kunde inte motstå den och i min tanke så hade jag att den här måste jag se till att den överlever så att jag få ha den kvar ett bra tag.
Det är precis vad den har gjort  så nu när vårsolen kommer så har jag satt några stjälkar i vatten för att få till att rota sig så nu finns det hopp om att jag åter får ha en sådan vacker blomma antingen ute eller inne på ett bord. 
Med detta  litet vårliga inslag önskar jag alla en riktigt fin Tisdag.













3 kommentarer:

  1. Ett riktigt vårligt inlägg. Solstrålar som lyser upp inomhus. Fint. Palettblad är en tacksam fin växt. Man ser vad den kan skifta färg beroende på om den får mycket eller litet ljus./ Britt

    SvaraRadera
  2. Vår i luften hos dig. Trevligt med den plöjda vägen, sånt underlättar.

    SvaraRadera
  3. I'am glad to read the whole content of this blog and am very excited,Thank you for sharing good topic.

    ดูหนัง

    SvaraRadera