lördag 16 januari 2016






                                                       Trädgårdsfärger
I dag är det färgen Cerise som är den rätta kulören.
Bergnejlika får bli den första av vackra blommor i Cerise jag har ett antal favoriter och det här är en av dem just för att den blommar mycket länge som Nejlikor gör och för dess vackra färg.
Rosorna som vi har i vår trädgård är det även ett antal som har den färgen här en bild på Polkagrisrosen. En Ros som inte har blommat på flera år men nu är den flyttad och verkar trivas där den står så nu hoppas jag på nästa sommar.
I den här rabatten som vi har vid vår infart där är det flera blommor med dagens färg bland annat Rosen längre bort i rabatten som är en William Buffin en buskros som blommar hela sommaren.Backnejlika och Bergnejlika.
Rödblära som jag tror att den heter den växer vilt vid vårt torp  den är ganska så söt  man blir påmind om sommaren när man ser bilden tycker jag.
Rosenbräcka en växt som man inte blir trött på jag har även den vita men jag gillar faktiskt den här mer för den har en tätare bladkudde som är fin sedan blommorna vissnat. Jag brukar klippa bort de vissna blommorna då blir det kvar en grön bladkudde som är riktigt dekorativ.
Vad roligt det är att titta in i det bildarkiv som man har från förra sommaren och även tidigare somrar och minnas tillbaka.Jag avslutar med att tacka för trevliga kommentarer i mitt förra inlägg som handlade om vinterträdgården.
Nu kan Ni gärna gå in på den här sidan     http://maribelsgarden.blogspot.com/
här tror jag att Ni kommer att hitta fler fina bilder i ämnet.Ha det gott och lev och må





  


5 kommentarer:

  1. Visst är det en fin färg, som lyser upp. Bergnejlikan är ju jättefin! / Britt

    SvaraRadera
  2. Bergnejlikan är riktigt fin, och nejlikor blommar länge, din polkagrisros ser också fin ut.
    Ha en skön söndag!
    Marika

    SvaraRadera
  3. Härlig med så mycket färger, det längtar jag efter nu.Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  4. Alltså, dina rabatter ser ut som Monét tavlor! Mycket vackra!

    Finns det något mer härligt än frodiga blommiga sommarrabatter?

    Ha det gott i kylan!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Bergnejlikan och Polkagris rosen blev mina favoriter.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera