tisdag 2 februari 2016





Välkommen Februari
Dagarna de går och vips så är vi inne i Februari och nu har vi haft ett väder som vi kan likna vid vårväder när temperaturen är på endast några minusgrader. Solen skiner från en vackert blå himmel och man träffar sådana här vackra vyer när man är ute och går i skogen. I går blev det en långpromenad vår granne strålade samman med oss då vi gick ut på dagens promenad och då passade jag på att föreviga dagen med den här bilden.
För ca 1 1/2 vecka sedan så fick vi dessa vackra Tulpaner och vi fick njuta av dem i  över en vecka jag hade tillsatt lite potatismjöl i vattnet så det var kanske därför.Jag skulle bra gärna vilja att de stod en något längre tid i vas på grund av deras skönhet.Nu längtar jag efter att mina egna kommer upp i rabatten men dit är det en bra tag inte förrän i Maj, det är ju då allting dyker upp i rabatterna.
Till helgen kommer dotter och måg hem från Göteborg jag har fått en beställning av min måg att sticka honom ett par sockar och då han diggar Frölunda så fick de bli i deras färger så till helgen får han inviga dem.
Fortfarande så sätter vi ut vår riktigt gamla stalllykta vid vår entre`den här har min svärfar en gång gjort och den pinne vi hänger den på har jag en ampel i på sommaren. 
Då kan det se ut så här när pinnen med krok är satt inne i en rabatt och med ett vackert gult Penningblad som hänger ner så fint.Kroken i smide har jag en gång köpt på Blomsterlandet.
Nu önskar jag alla en riktigt fin Februari Tisdag.







1 kommentar:

  1. Jag älskar sådana bilder då solljuset silas mellan stammar.
    Vad fint att ha en pinne som används året runt.
    Vi har också lykta utanför huset med ett LED-ljus så det tänds automatiskt och släcks automatiskt också. Vi har sådana inne flera stycken också. Superbra. / Britt

    SvaraRadera