torsdag 11 februari 2016








 Kärlek
Vad kan väl passa bättre än just det temat nu när vi har vänliga veckan.
Kärleken till nära och kära behöver man nästan inte säga så mycket om för den finns alltid där men sedan finns det även andra ting som frambringar Kärlek och det är vår trädgård den som jag får så mycket glädje och energi av.
Där jag kan göra som jag vill och behöver inte ta hänsyn till så mycket annat utan bara planera och plantera och hoppas på att det ska bli som just jag vill att det ska bli.Under tiden jag gör det så kan jag tänka på allt möjligt och ladda mina batterier som gör att jag får energi och mår så gott av det.

Rosor hör till en av mina  växter som jag är väldigt förtjust i och det finns en del av dem i vår trädgård och alla är fina fast på olika sätt.Den här passar väl bra i dag när temat är kärlek med den röda färgen som Flammentanz har.
 Vårt växthus är även ett ställe som jag älskar att tillbringa tid i där är det så mysigt att vara på sommaren och pyssla med det man har planterat och sedan när man kan skörda Gurka och Tomater det är lycka det.Innan vi köpte vårt växthus så visste jag inte hur mycket glädje som just de skulle ge mig och jag har verkligen inte ångrat vårt köp kan jag säga.
Kärleken till skogen och naturen  ligger mig varmt om hjärtat där man får ströva omkring fritt lyssna på fåglarna plocka bär och svamp eller bara vara i den är en härlig känsla och ger mig så mycket bra energi.Där vandrar jag varje dag och det får mig att må bra till både kropp och själ. 



Till slut vårt kära 100 -år gamla torp som är ett släktens hus och som bara ligger ca två kilometer från vår by där vi bor.Hit åker vi gärna vi börjar under vårvintern med att sitta vid solskensväggen göra upp eld ute och koka vårt kaffe sedan när sommaren kommer så är vi här i stort sett varje dag och de flesta gångerna så är vi bara.
Här inne i vårt gamla kök kan man elda i den svarta kaminen om man vill och här bär man in och ut vatten och den gamla miljön gör att man vilar sin själ, inte undra på att man älskar det här stället.
Om Ni vill ta del av andras Kärlek så kan Ni gärna besöka den här sidan http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/ där finns det flera förslag på ordet Kärlek
Jag önskar alla en riktigt kärleksfull Blommig Fredag










10 kommentarer:

  1. Vackra bilder från din trädgård med alla växter! Mysigt det låter ert torp!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Kärleken till naturen delar vi. Och att ni är förtjusta i ert torp har också framkommit. Vad bra att ni har så nära. Fint med en gammal järnspis. / Britt

    SvaraRadera
  3. Det är kärlek, att få vara nära naturen och bara njuta.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder och jag älskar verkligen järnspisen.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Vänliga veckan och alla hjärtans dag! Ja, naturen är en underbar plats att tillbringa tid i. Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera
  6. Att få njuta av sin trädgård och av naturen runt omkring oss, ja , det är kärlek. Härlig tolkning :)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  7. Härligt inlägg på temat!!
    Jag önskar dig en helt underbar helg!!

    SvaraRadera
  8. Ja er ikke drivhuset et herlig sted å være! Der har jeg også kost meg masse:)

    SvaraRadera
  9. FIn tolkning! Vilket fint torp ni har, förstår att det är er kärt!

    Må gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  10. Det är något speciellt med gamla torp! Känslan och lugnet. Jättefin tolkning!
    Ha det bäst!
    Kram
    Hélena

    SvaraRadera