fredag 5 februari 2016






Blommig Fredag
     Temat för dagen är Årets nyhet
 ett otroligt svårt tema för just nu så ligger trädgården i sin vinterdvala men jag får väl använda min fantasi lite grann.
Någonting nytt kommer det att bli om den här Polkagristulpanen blommar på nytt till sommaren för jag har nämligen inte så värst god tur med dessa skönheter som Tulpaner är. Så om den kommer upp på nytt så blir det en glad nyhet för mig. 
Den här Liljan som inköptes förra hösten den kommer absolut att bli en nyhet om den blommar nu till våren och då blir man som trädgårdsvän riktigt nöjd.Vita Liljor är ju så otroligt vackra.
Årets perenn är ju en låg Kärleksört om det är den här varianten vet jag inte men årets nyhet är det ju.Den kommer kanske att inköpas för jag tycker att den är fin.
Min förhoppning är att dessa vackra blommor ska på nytt blomma i vår trädgård för jag fick några exemplar av min granne under hösten så i så fall så är det årets nyhet .
Polkagrisrosen om den blommar till sommaren så blir det en alla tiders årets nyhet för det har den inte gjort på flera år, nu är den flyttad och har vuxit rejält så nu återstår att se hur det blir till sommaren.Kan bara säga det att det kommer att bli en tidernas nyhet  och en mycket glad sådan.Gå gärna in på den här sidan  
http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/
här får Ni ta del av andras nyheter.Ha det riktigt gott.











9 kommentarer:

  1. Svårt tema tycker jag också, jag vet inte heller vilka nyheter jag kommer att ha, bara att jag planterat en del som jag inte sett ännu. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  2. Det finns mycket att vänta på. Jag tyckte också att dagens tema var svårt. Vet inte ens om jag kommer på något. / Britt

    SvaraRadera
  3. Hoppas att dina nyheter blommar rikligt. Polkagrisrosen är fin.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  4. Visst är det ett svårt tema... Purpurklätten, som du fick från grannen, är så söta. Fanns här tidigare, kom nu på att jag saknar dem...
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  5. Jamen, det var ju ett supersvårt tema men de flesta har ju fått till det bra ändå! Du med :D

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Det blr sikket kjempefin liljeblomstring :)
    Håper den flotte rosen blomstrer rikt. Hvis det er Rosa mundi, hagens gladeste rose hos meg, er det gode sjanser!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig blomstring det kommer att bli i din trädgård.
    Temat tyckte jag också var lite svårt.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. jag har inte heller tur med tulpaner räknar dem numera som ettåringar och sätter nya varje år.
    Jag önskar dig en helt underbar helg!!

    SvaraRadera
  9. Tulpaner är inte riktigt att lita på här heller. Vilket är synd. Tur att det finns annat att hoppas på.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera