tisdag 23 februari 2016







Vårlängtan
Har jag och det yttrar sig i att jag har i dag varit ut och hämtat in några kvistar av den vita Syren som vi har i trädgården ,det skulle vara roligt om den kunde slå ut med gröna blad så småningom.
På sommaren när den blommar så är den så här vacker och det är en otroligt  ljuvlig tid när det är tiden mellan Hägg och Syren den tiden vill man formligen ta fast ett tag.
Den här Murgrönan som jag fick av min granne för ett antal år sedan den lever och jag har två plantor av den och kan i och med det sätta fler om man skulle vilja.Det är en fin växt att sätta skott av och kanske ha med sig när man ska på visit det brukar vara uppskattat.
Förra försommaren så var jag till min väninna och hjälpte henne i trädgården då fick jag med mig hem en del vårblommor. Jag har planterat dem lite varstans ska bli kul att se om de kommer upp det är en Scilla som jag inte hade förut och kanske det följde med även några andra som får bli i så fall en överraskning.
Fick Svärmorstunga av min svägerska hon hade satt om sina blommor och jag tackade och tog emot dem för de kan man ju sätta i krukor lite här och där bara de får ljus.Här har jag satt ner en av dem i en urna i trappen här får den ljus från fönstret så jag tro att den kommer att trivas här.När jag var ung var dessa blommor inte mina favoriter men i dag tycker jag att de är ganska så vackra med sina blad
Tänk att solen är uppe ända till på eftermiddagen det är verkligen en härlig tid vi går till mötes man blir så glad även om snön ligger vit utanför fönstret, men Ni som bor i södra delarna av vårt avlånga land  Ni  har ju fått Vår så bara det gör att man vet att den är på gång ändå. 

Jag önskar alla en riktigt bra fortsättning på den här Tisdagen

 
.
 

 
 
 

1 kommentar:

  1. Roligt med fådda blommor. Svärmors tunga har väl namnet emot sig. Den är ju så vass i kanten, som om alla svärmödrar skulle vara så. Doften när de blommar är så fin. / Britt

    SvaraRadera