tisdag 16 februari 2016






 Ännu dröjer det
I helgen så har vi fått mera snö ingenting som förvånar oss för Kung Bore han stannar gärna hos oss en stund till för vi är ju trots allt bara inne i Februari. Så här vackert blev det med ens utanför fönstret det ser ut som någon har varit ute och använt lite väl mycket florsocker och satt det på vår natur,
Efter en helg med snö så har vi åter fått sol och så här ser det ut inne i skogen där vi går och där det är plogat.Den här tiden är  ganska så vacker kan jag tycka när snön ligger kvar i skogen och solen skiner och man känner solens varma strålar som inger hopp.Man stannar gärna till en stund och låter solens varma strålar lysa mot ansiktet.
Ännu dröjer det innan det kommer upp några vårblommor här utanför vårt köksfönster. När solen skiner på temperaturmätaren så visar den 15 plusgrader och det droppar från taket så då med ens så känner man att vi är på gång mot Våren trots allt.Här brukar det gå ganska så snabbt att snön tinar bort när solen blir varmare och varmare för det är inte särskilt djupt snötäcke då snön är ganska så porös.
Läste någonstans att tålamod är konsten att vänta och det är ju det jag gör för fullt för jag väntar på Våren och att få sätta i gång med diverse vårsysslor.
Här har det töat ordentligt vilket istapparna visar.
Sist vi var och helghandlade så frestade butiken med vackra Krisantemum och jag är inte svår att övertala när det gäller blommor så jag köpte därför den här skapelsen i rosa.Nu behöver man någonting vackert att titta på när man är inomhus.
Jag önskar alla en riktigt fin Februari dag.







1 kommentar:

  1. Där kan man prata om vinter. Julkortsvackert! Jo, vi får nog vänta. Vilken tjusig pigtittare. / Britt

    SvaraRadera