söndag 7 februari 2016








Trädgårdsfärger
I dag är det Blått och vitt som är dagens färgtema
Här har jag den lilla söta Japanska Aklejan som har blått och vitt i sig den här blommar på försommaren och jag tycker den är så söt med sin litenhet.
Bergklint Vallört och Randgräs tillsammans blir en snygg förening.Vallörten som är minst lika bra att använda som gödsel när man gör gödselvatten som Humlen är men jag föredrar den blommande i en rabatt och använder den inte som gödselvatten.Bergklint en växt som gillar att ta för sig för den vill väldigt gärna finnas på flera ställen för den kan dyka upp lite här och där.
Vit Violruta den här hade jag för ett antal år sedan och jag tyckte den var så vacker men tyvärr så övergick den till att bli rosa som även är fint men det var ju den vita färgen jag var ute efter så jag blev lite grann besviken när det blev så.
Vita prästkragar och blå Violer en söt kombination
Vit Jakobsstege blev jag glad över när jag hittade på en trädgårdsdag för några år sedan för de brukar annars vara blå som även de är fina.
Blåa Lupiner som jag verkligen gillar de är ju så vackra när de blommar nu finns de i många dikesrenar när man kör vägen fram på sommaren och många gånger är de i olika kulörer då blir det riktigt effektfullt.Det var mina bidrag i dagens färgtema men gå gärna in på den här sidan   http://maribelsgarden.blogspot.com/
där kommer du att finna fler fina bidrag.
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Det verkar finnas alla växter vid ditt torp. Jättefina allihop. Jag är ju speciellt förtjust i akleja. / Britt

    SvaraRadera
  2. Så fina allihop, men bergklinten är en favorit, visste inte att aklejrutan fanns i vitt, så fin. Har försökt med några lupiner men de vill inte blomma hos mig.
    Ha de fint!
    Marika

    SvaraRadera
  3. Jättefint, blått och vitt är så snyggt i trädgårdar, jag gillar det. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera