torsdag 25 februari 2016









                                    Blommig Fredag
Dagens tema är Min favoritfärg
Då jag har flera favoritfärger i trädgården så får det bli den färg som jag har mest av och då blir det Rosa som gäller.Här har jag en Ros som jag gillar och som jag har presenterat tidigare nämligen William Buffin och då den växer tillsammans med andra skönheter bland annat en annan favorit vit Prickklocka så passar det bra att de får samsas på bilden.
Rosa Stjärnflocka tillsammans med mina underbara Liljor Lollipop passar även på temat för dagen och är så fina båda två.
Rosa Backnejlika den är så fin och blommar vackert under sommaren och blommar länge dessutom.
Rosenkrage som jag har drivit upp från frön är en favorit  även den. Förra sommaren så kom det upp bara ett fåtal och en del var väldigt ljusa i färgen så det är med spänning jag ser fram emot nästa sommar få se hur den ser ut då.
De rosa Doftpionerna måste jag ju ta med i det här sammanhanget jag har dem på flera ställen och de blommar snällt varje sommar.  Nu har det blivit flera blommor varje sommar som gör att jag kan frossa av dem och plocka in av dem och sätta i vas och njuta av dess goda doft. 
Rosa Astilbe som jag även tycker mycket om och jag har dem i olika färger här tillsammans med Rosen Bonica.
Jag avslutar med den här rabatten den får visa en del andra av mina favoritfärger.Om Ni vill titta på andras favoritfärger så gå in på den här sidan http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/  där får Ni  se ännu mera ögongodis.

Önskar Er en riktigt fin Vårvinterfredag









10 kommentarer:

  1. Fina favoriter och pionen är helt underbar. Rosa är fint.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  2. Bra val och fina växter :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  3. Så fint, jag gillar dom rosa liljorna och stjärnflockan, vacker kombination. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  4. Flotte mimrebilder..
    Spesielt lekkert med stjerneskjerm og L. 'Lollipop'!

    SvaraRadera
  5. Härligt! Jag har mest rosa toner i min trädgård på blommorna:)Fast min favoritfärg är grön.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder på fantastiskt fina växter.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  7. Min Lollipop vill sig inte, kanske skulle den trivas med stjärnflockan. Där gav du mig något att fundera på...
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Härliga exempel på en vacker färg!

    Carina

    SvaraRadera
  9. Rosatoner blir aldri feil:) Det finnes mange lekre blomster i rosa.

    SvaraRadera
  10. Vilka rosa skönheter du har där! Gillar bilden med liljor och stjärnflocka. Den kombon ska testas här.
    Skön söndag!

    SvaraRadera