fredag 30 oktober 2015









Färgbomb är temat för dagen i
Blommig fredag
Den här Liljorna som finns i vår trädgård och som i bland blommar riktigt mycket och som då blir  som en färgbomb. Nu har de inte blommat riktigt så här mycket den senaste sommaren men jag tror helt visst att det kommer så småningom att bli så här igen.Som vanligt när man har trädgård så får man vänta och det gör jag så gärna.
Blodnävan kan på höstkanten bli så här vacker i sina färger då har man ju glädje av den extra länge.
I bland så kan en solnedgång vara som en färgbomb  den här bilden tog jag för någon sommar sedan när vi hade varit på middag hos våra grannar.
Det här är en Rosen spirea som var så här vacker förra hösten en hel del olika kulörer i busken.Den är ju även så vacker när den blommar på sommaren.
Färgbomb tycker jag allt att den här Rönnen bjuder på det är ju så att på höstkanten så kan man ju bli erbjuden en hel del vackra färgbomber i vår natur då gäller det att ha med sig kameran varje gång man är ute på promenad..Om Ni vill ta del av andra tolkningar på dagens tema så ska Ni gå in på den här sidan http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/.Med det så önskar jag alla en riktigt fin Fredag 







11 kommentarer:

  1. Fina bombnedslag - inte minst himlen. / Britt

    SvaraRadera
  2. Ja, suverene planter som gir nyting flere ganger :)

    SvaraRadera
  3. Rejäla färgbomber! Precis vad man behöver inför vinterns grådask.
    Fin helg
    Anette

    SvaraRadera
  4. Vackra färgbomber och en alldeles underbar solnedgång.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  5. Vackra röda färger i färgbomben. Lönnar och rönnar är tacksamma och vackra på hösten också. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  6. Jeg kunne godt tenke meg en slik rogn:)

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt fin rönn!
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Så fint! Liljorna är verkligen riktiga färgbomber de höll jag på att glömma.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  9. Hösten bjuder verkligen på en massa bomber och även fast sommaren är över så gläds man åt alla färgerna!
    Och denna helg njuter jag även av alla ljusen i min trädgård

    ha en fortsatt skön allahelgonahelg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  10. Läckra färgbomber hos dig! Såg idag att även en av mina nävor färgats röd. Måste ut och fotografera imorgon:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Oh vilka fina färgbomber. Hösten är fin i sin färgskrud och solnedgången var verkligen spektakulär.
    Ha det gott! ♥

    SvaraRadera