söndag 25 oktober 2015










I trädgårdsfärger i dag är det Orange
Som är den färg som gäller.
Mina Liljor med dagens färg det är blommor som man ser när dess knoppar slår ut för de är både "maffiga" och enormt vackrar.Vad de heter vet jag inte men det är en flocklilja och de trivs så bra att jag har nu även tagit några exemplar och planterat dem på vårt torp vid husväggen där då får vi se hur de börjar trivas där.
Nejlikrot när den blommar på försommaren med sina oranga blommor dem måste man ju ha med här jag tycker att de är väldigt söta och blommar rätt så länge vilket också är en fördel. Dess blad påminner om hjortronens blad.
Den oranga Tagetes som jag har planterat vid vårt torp här i en  kruka som egentligen är en Höganäs kastrull  får stå på stubben på bron till vårt utedass.Här passar det bra med en växt som lyser av sig de brukar även trivas rätt så bra här. 
Studentnejlikan den tycker jag har en rödorange färg den har jag fått av min svägerska den vill man verkligen ha i sin trädgård för att den står där på höga stjälkar och ser vacker ut.
En växt som ofta har dagens färg är Krasse den här fanns hos min väninna för några somrar sedan,nog blir det en snygg inramning på hyllan alltid.
I dag har vi en mulen dag men det är nio plusgrader i går hade vi minusgrader. Jag och min granne var på höstmarknad och fyndade då fick man ta på sig lite varmare kläder för att inte frysa och det var första gången för i höst..
Om Ni går in på den här sidan  http://maribelsgarden.blogspot.com/  så hittar Ni helt säkert flera fina bilder på dagens färg.Ha en riktigt fin Oktober Söndag alla som tittar in här.
 








4 kommentarer:

  1. Jag gillar orange och blir så inspirerad av dina bilder. Krasse har jag testat hos mig, men kålfjärilarna äter upp dem, och då är det inte så kul längre... Men nejlikroten och studentnejlikan och mer tagetes, det måste jag skriva upp inför nästa år. :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Din lilja är vacker, och nejlikroten har en härlig färg. Gillar den lite mildare tonen av orange.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Fina orange. Mest gillade jag krassen som klättrar upp i hyllan.. / Britt

    SvaraRadera
  4. Så fina liljor du har mina ville sig inte alls i år ingen blomma bara blad. Kanske vilar de sig ett är.Ojdå studentnejlikan den glömde jag eller jag kanske inte hade någon bild på den. Men det blommar glatt och fint hos dig i alla fall alla de orange blommorna
    Ha det så gott i veckan
    kram Meta

    SvaraRadera