torsdag 1 oktober 2015








En något blandad kompott
I dag har vi första Oktober otroligt att en del Björkar fortfarande behåller sina löv  även om en del även har tappat dem också men det beror på den rost som de drabbats av.Jag tycker att hösten är så otroligt vacker med sina färger som den här bilden visar en klarblå himmel och en gul Björk i naturen så passar alla färger så fint tillsammans det blir alltid rätt.
Svampar är även de som visar sig på Hösten som dessa som jag tycker ser ut som nybakta bullar men min svampkunskap är rätt begränsad så jag vet inte om de är matsvampar men fina är de.
Den här Taklöken har jag tänkt skulle få vara i sin kruka under vintern få se hur den gillar det sedan när Våren åter är här.Den har blivit ganska så fin och tycks trivas alldeles utmärkt uppe i trädet.
I går när vi varit till stan och handlat så var vi bjudna på lunch hos våra vänner i Kåge. Ingrid hon hade så fina krukor ute i deras trädgård det här är en av dem. 
Maken har gjort en ny kompost som vi har på vårt sommartorp han har gjort dem av gamla lastpallar så de här kommer säkert att hålla ett bra tag framåt.Nu håller vi på att fylla den med växter som ska bort och bli till ny bra jord.
Tänk att vi nu skriver första Oktober och går in på den sista delen på vårt år otroligt att om tre månader så är vi snart inne på ett nytt år.Just nu så vill man bara stanna i tiden som är och ta det lite lugnt lyssna på någon god bok sitta med ett trevligt handarbete. Just nu så håller jag på med flera olika projekt som jag ska visa Er sedan i dag blir det åter stick cafe´
Ha det nu riktigt bra tills vi hörs en annan gång







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar