söndag 27 september 2015







Höstfint
Häromdagen så blev det en utflykt till min barndoms by och en tur till vår skog vi skulle plocka mossa och ris för att sedan ta med oss hem för att göra höstfint.Här är det bara att ta för sig för skogen är full av allt vad vi kan önska.Granriset vi skulle plocka var vi tvungna att välja med omsorg för många Granar har en typ av rost på sig som man inte vill ha visserligen så ser det ut som guld på grenarna men ändå.
Sedan så var det bara att åka hem och börja pynta vi plockade ju även Enris som var fint och jag kunde därför blanda som jag ville.Här har jag pyntat med både Enris och Granris och och de fina Domherrarna i garn har även fått sin plats,här ska de nu sitta hela vintern lång det känns lite som en hel evighet.Vi var även en tur till kyrkogården för att göra höstfint på våra anhörigas gravar.
I trädgården så stod den här Kärleksörten i knopp och jag plockade in av den som i år tyvärr inte kommer hinna blomma så därför var det lika bra att den fick koma inomhus för den är ganska så fin som den är ändå.
De flesta krukor har jag tömt på innehåll men den här får stå kvar ett tag till så länge som det inte har frusit det som är i den.Den Rosenskära som står här och blommar så fint hade jag inte hjärta att plocka bort.
I dag har vi en riktigt fin Söndag när solen lyser på oss det blir en bra dag känns det som.Jag ska ta hand om mina blommor på fönsterbrädan de ska få sig lite vatten jag ska även ta sticklingar av mina Pelargoner och sätta i krukor med jord. Det blir även en promenad i skogen om inte det dyker upp någonting annat som lockar.
Jag önskar alla en riktigt fin Söndag för övrigt den sista söndagen i September.





2 kommentarer:

  1. Här är också superfint väder precis som igår. För egen del vill jag vänta med höstsysslorna. / Britt

    SvaraRadera
  2. Oj,är du redan igång med ris. Jag kör på med höstblommorna ett tag till. Mysigt att ha tillgång till en skog där allt finns som man behöver.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera