torsdag 24 september 2015






Höstdagjämning i går


Höstdagjämning nu är det bara att följa med för nu är det höst på riktigt till och med naturen börjar visa sig i dess vackra färger. Någon har sagt att hösten är vacker men vemodig och det kan man  hålla med om  men samtidigt så måste vi ha den och vintern för att vi ska glädjas åt de andra årstiderna. I går hade vi en blöt väderlek med regn och tidvis lite duggregn men jag begav mig ut i vår natur ändå och skogen lockar mig förstås där är det alltid lika härligt oavsett väder.
Ute i trädgården står en Snöbärs buske alldeles full av Snöbär och jag gillar verkligen dessa vackra bär och plockar glatt in dem varje höst och sätter dem i en vas.Här får de stå i vårt köksfönster de är så fina i den rätt så gamla gröna vasen.
Inne så är det en fin tid att börja tända ljus och här har jag tagit reda på de Nypon som jag plockade in här om dagen och lagt i botten av en stor vas av glas.
Det blev även en krans på vår dörr som välkomnar besökare och då bären är röda så blir det en fin  färgklick.Hösten innebär även att man börjar träffas på nytt i syjuntor och på annat sätt i går var det start för vår syjunta och i dag blir det även sticakfe´ i vår Centrumhörna där vi sitter och är flitiga men även samtalar om allehanda ting. 
Önskar er alla en riktigt fin Torsdag







1 kommentar:

  1. Jo nog är hösten här, även om det kan vara jättefina dagar. Fin krans. Borde kanske göra en jag med. / Britt

    SvaraRadera