tisdag 8 september 2015



Ett fång av blommor
Även om vi har kommit in i September så finns det mycket att njuta av i form av blommor i trädgården ett helt fång faktiskt.Fackelblomster till exempel de blommar som allra bäst just nu den här plantan har fått vara i fred där jag en gång planterade ner den och den blir bara finare och finare ju äldre den blir.Nu har den fröat av sig och det kommer upp plantor och då tar jag tillfället i akt och planterar den på fler ställen.Just den här behöver man inte binda upp vilket är att föredra.
Den här Rosen som jag inte vet namnet på den levererar verkligen i form av stora klasar av röda blommor den fick jag i gåva när jag en gång beställde blommor via Bakkers blomsterkatalog.Den kommer att bjuda på vackra blommor ett långt tag framöver en mycket tacksam Ros kan man säga.
Den här kanadensiska rosen Morden Centennial den har jag haft i en annan rabatt men där såg jag att den inte trivdes längre så då fick den komma ut i trädgården.Där  fick den alldeles egen plats och se då blev den nöjd,nu blommar den och till nästa sommar hoppas jag på flera blommor förstås.
Den här söta Nävan som heter Silkesnäva den blommar även för fullt och har rejält många blommor.Det är roligt när man får ha kvar blomning även på höstkanten så att allting inte tar slut på en gång när sommaren är över vi behöver det för att orka med sedan när mörker och kyla kommer.
Vi har haft ett riktigt fint väder nu i några dagar och det är så härligt att vara ute och pyssla i trädgården, nu planterar jag om i flera rabatter och fyller på jord där de behövs.I mitt inre så kan jag se hur fint det kommer att bli och hoppas förstås att det ska bli just som jag har tänkt mig sedan så ska jag dokumentera vad som sitter i mina rabatter för annars blir det svårt att komma i håg nu när jag har ändrat om en hel del..
Jag önskar alla en riktigt fin höstdag.







2 kommentarer:

  1. Även här är bra väder. Så jag får ta itu med trädgården. Egentligen har jag anammat att perennerna ska stå kvar vissnade, men i år ser de mer tråkiga ut än vanligt. Jag har ingen riktig färgklick i trädgården just nu. Dina ser jättefina ut. / Britt

    SvaraRadera
  2. Härligt med värmande höstsol som gör att höstblomningen visar sig från sin bästa sida. Än är den många fina dagar kvar hoppas jag. Ha en fin dag. Carita

    SvaraRadera