tisdag 27 oktober 2015




Hälsning från min hörna
Här i min hörna brukar jag sitta i vår härliga amerikanska gungstol på eftrmiddagarna och handarbeta och i dag är inget undantag. Det är så mysigt att sitta här under den gamla lampans sken en golvstake som är från 30-talet tror jag och som följde med torpet en gång och som är i perfekt skick.
Först blev det en riktigt långpromenad med min granne vi gick i över en timme i det härliga höstvädret efter olika vägar i skogen. Här kan man bara välja vilken väg som helst och i dag var det lite kyligare än vanligt för jag tog på mig min vinterjacka och den behövde jag.När jag kom hem igen så satte jag mig i min hörna och slog på min dator i den har jag lånat hem en bok som jag lyssnar på medan jag stickar på sockar som jag just nu håller på med.Jag lyssnar på en bok som heter "Sent i September" den som läser är dess författare som heter Juja Wieslander det är en mysig bok för det är en sorts trädgårdsbok som det står i presentationen om den.
Innan jag gick ut på en promenad så tog jag och planterade en Amaryllislök och här i fönstret står den. I går kväll så satte jag dess rötter i vatten så att den skulle vakna till liv så nu får man se tiden an och se när den sätter i gång och så småningom kommer med knopp.
Så här kommer den att se ut när den så småningom ska börja blomma.Jag inköpte två när jag handlade för det var annons om just dessa  och jag valde två olika. Den andra ska jag inom en snar framtid även plantera men jag vill ju helst att den ska blomma lite senare så därför får den vänta en liten tid Nu är det ju inte så värst länge förrän vi är inne i min favorithögtid för den kommer om några veckor bara otroligt vad fort det går ändå kan bero på att vi har haft en helt underbar höst än så länge.
Med det så får jag önska alla en riktigt fin eftermiddag
 

 

2 kommentarer:

  1. Ser höstmysigt ut att sitta där i gungstolen och sticka strumpor. Som min mormor ungefär. / Britt

    SvaraRadera
  2. Handarbete är en riktig höst- och vintersyssla. Jag har en del stickarbeten som väntar i stickkorgen men än är det inte riktigt dags. Första skall jag invintra trädgården ordentligt. Carita

    SvaraRadera