torsdag 30 juli 2015





Sommarfest på vårt torp
I går hade vi bjudit in mina syskon med familjer då vi hade en sommarfest på vårt torp.Här är ju allting ganska så spartanskt då det inte finns varken vatten eller slask i huset och då får det bli enkelt och vad är då enkelt jo det fick bli "surisar" för då öppnar man bara en burk plockar fram några tillbehör och kokar potatis.
Här har jag dukat med papptallrikar och den vackra duken med varma färger har jag fått i gåva vid en prenumeration den har Lena Linderholm designat.
Nu blir det kanske ett tag innan jag ska äta denna delikatess igen för nu har det blivit ganska så nära inpå varandra.
Utanför vårt torp så föll regnet ned och då är det skönt att göra en brasa i kaminen som värmer bra.
Det blev även att tända några myslampor även om bilden visar något helt annat än den skymning som rådde inne i huset.
Utanför vid den väg som går genom byn till torpet så växer Rallarrosen så här fint.
Naturligtvis så måste man ju även plocka in av dem och sätta i en vas för de är egentligen ganska så vackra och det är ju alltid trevligt för gästerna om man gör lite extra fint när de kommer.I dag så är det uppehåll i regnandet men den här sommaren vet man aldrig vad det blir för väder för ett tu tre så faller åter regnet ner igen.
Jag får önska alla en riktigt fin dag





1 kommentar:

  1. Ser inbjudande ut. Även jag nappade på den duken, fast min har inte blivit använd än. Jag har knallblå tallrikar som jag tänkte skulle passa. Duken var litet mer turkos. Fast det går nog bra med helblått också.
    Rallarrosor är ett fint ogräs. / Britt

    SvaraRadera