lördag 1 augusti 2015






Första Lördagen i Augusti
Otroligt vart tog den här sommaren vägen och den här tiden på året så blommar det ju som allra bäst.Nu har  rosen New Down slagit ut den här köpte jag mig till morsdagspresent förra året i Maj och nu får jag njuta av dess blommor.Se så vacker den är mot den röda husväggen nu hoppas jag förstås att den här ska hålla måttet och bli dubbel i fortsättningen  också för det är ju det som är meningen..
Även Flammentanz blommar för fullt och med sina fyllda röda blommor men den är inte alls  lika hög som jag skulle vilja för den sitter planterad i en båge men klättrar bara en bit upp.Den sitter dessutom i en rabatt där jag har en hel del andra blommor men då får man se till att den är placerad så den syns ändå var den sitter.
Grönliljan med dess gröna och gula blommor nu när den har blivit äldre så har den blivit mer kompakt och då gör den sig ännu bättre.Blommor som man har haft några år blir oftast vackrare med åren.Den här sitter dessutom tillsammans med en Funcia som har gröna blad  med en gul kant vilket blir en riktigt fin kombination..
Funcia dessa vackra skapelser som är så otroligt fina med sina vackra blad och dem vill man ju förstås ha flera olika sorter av på många olika ställen.Här har jag en variant som ser ut så här den skulle nog bli väldigt vacker i hop med vita blommor kanske att den får byta plats till en annan sommar.I nästa månad så kommer det att bli en hel del omplanteringar för i många rabatter så behöver man åtgärda där det har vuxit helt otroligt.En del växter ska även få någon ny plats där den gör sig ännu bättre.
Vårt veckoslut har varit lite omtumlande då maken blev hastigt sjuk och åkte in till lasarettet det visade sig att han hade drabbats av en sjuk blindtarm.Nu är den bortopererad så snart så väntas han åter komma hem för att tillfriskna.Tydligen så är det inte så vanlig att man drabbas av denna åkomma när man blivit äldre men som vanligt så kan det ändå förekomma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar