söndag 30 augusti 2015








Det blommar både ute och inne
Ute blommar för fullt den söta Rosen The farie den som egentligen inte ska gå att ha i vår väx tcon men som de är med det så ska man inte bry sig om det utan pröva ändå.
Binka och Knölklocka den senare ett vackert ogräs de matchar varandra ganska så bra med sina färger.
Blodtoppen ihop med Isamlört är så vackra  tillsammans Malörten är ju så skir och fin den kan man även ha i kruka och sedan gillar jag att den inte blir allt för hög.Malört överhuvudtaget är jag svag för då det är så fint med ett silvrigt inslag tillsammans med andra blommor.
 Det är inte bara utanför huset som det blommar utan även inne i vårt hus så får vi ha glädje av skön blommande växter.I köket på min fönsterbräda blommar den här vackra Kaktusen den tog jag ut på försommaren och där såg den ut som den höll på att förtvina så den fick komma in i växthuset ett tag, när jag trodde sedan att den fått nya blad så visade det sig att det var blomknoppar. Då blir man ju hur glad som helst och då fick den komma tillbaka in i stället för en sådan vacker blomma vill man ju ha i närheten så att man kan titta på den.
Även den här vackra  Krisantemum som står i vårt kök den inköpte jag när vi stannade till på Ikea på väg hem från vår Finlandsresa jag tyckte om dess vackra färg på dess blommor.
Solen den fortsätter att skina även om det börjar kännas att Hösten börjar göra sitt intåg så är det ändå ganska så skönt ändå.Jag håller mest på med mina rabatter både här hemma men även på vårt torp känns bra att göra jobbet nu då behöver man inte göra det till våren då har man oftast en hel del ändå att göra.Nästa gång vi ses på den här sidan så har vi gått in i den första av höstmånaderna man får hoppas att vi får en lång Höst då blir vintern lite kortare känns det som.Ha det nu som allra bäst.


  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar