lördag 18 juli 2015






En må bra dag
När solen skiner och det är ljummet i luften och man kan sitta ute och mysa med ett handarbete av något slag som här håller en duk att växa fram.Nu har ju trädgården fått sitt "piff" i form av ogräsrensning så då finns tid för annat mysigt att göra uti mellan. Det här är ett sätt som jag gör när jag har en "må bra dag" på sommaren.


Jag ställer Radion på bron och tar strömmen från vår hall sedan kan jag lyssna på program ett där jag gärna lyssnar på programmet Sommar den här dagen var det Leila Lindholm som sommarpratade.
Alldeles intill så blommar den vackra  Rosen vars doft når mig där jag sitter och myser jag kan även höra och se Humlorna vara i den.De har fullt upp för just nu så blommar det både här och var.
I rabatten intill så blommar för fullt den vita Prickklockan som en del inte vill ha i sin trädgård för att den vill gärna vara överallt, men hos mig är den välkommen.Jag brukar plocka bort de blommor som har vissnat då kan den blomma ganska så länge och det vill man ju.
I samma rabatt samsas även Polstjärnan som just nu har börjat slå ut i blom och i år kommer den att bli helt täckt med vita söta Rosenblommor.Även i dag den här Lördagen så skiner solen och jag hoppas att den får vara kvar hos oss hela dagen för nu har man ju fått smak på den och gärna känna den här "må bra"känslan som man har när den lyser på oss.Jag får önska alla en riktigt fin sommar Lördag.







2 kommentarer:

  1. Det låter mysigt och ser mysigt ut. Visste inte att det var en prickklocka. Som jag också har. Jo, den sprider sig, men även här får den göra det. / Britt

    SvaraRadera
  2. Så skönt att kunna sitta ute en stund och bara slappa eller göra lite nytta, t ex handarbeta. Det låter mysigt. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera