tisdag 28 juli 2015





En bra Tisdag hoppas jag det blir
I dag blir det en härlig dag hoppas jag för solen står högt på himlen och lyser på oss med sina varma strålar.Nu blommar så mycket i trädgården så man vet inte riktigt vad man ska fota .Dessutom så gick min kamera sönder helt plötsligt, men tur är att jag har en riktigt gammal "herk" som jag kan plocka fram som är i hoptejpad och slukar batterier.Tills dess en ny kamera blir inköpt så får den duga jag fyller ju år i November så man kan ju få presenten i förväg och jag ska inte ha någon dyr kamera det får bli en liten som jag kan ha i fickan.
I varje fall så blommar den vackra Polstjärnan vid vår entre och den blommar även mycket den här sommaren och förgyller vid vår dörr.
Våra Doftpioner har även de börjat blomma och man måste ju bara plocka in dessa juveler som doftar så härligt.Efter helgens oväder då det både stormade och regnade så blir inte trädgårdens blommor sig lika efter det Pionen den låg efter marken men sedan jag tagit hand om dem och stöttat dem ordentligt så fortsätter de med sin fägring.
Louise Bugnet rosen den har i år knoppar överallt i busken den har jag bara haft ett par år ännu så den har inte hunnit bli så hög och därför så klarade den sig bra efter stormen.Den har en svag doft och kommer att bli helt underbar med tiden för den är det redan..
Rosenbönan som jag fick av min torp granne Valda den har nu fått sin första blomma och enligt mitt tycke inte särskilt mycket för världen men ändå.Nu väntar jag på bönorna som ska komma sedan man kan visst äta dem vilket ska bli spännande att prova  kanske blir ett kulinariskt minne.
Jordgubbarna är på gång jag har smakat på den första och den var riktigt god i år verkar vi få ganska så mycket av dem dessutom något som jag ser fram emot.Det blir kanske en Jordgubbscemifreddo så småningom det är ju ganska så gott och inte så sött.
Jag önskar alla en riktigt fin Tisdag.







1 kommentar:

  1. Jag tycker att blomsterbönan är fin. Att plocka in pioner och lägga dem i skål, är nog det bästa sättet. Mina lade sig allihop platt på marken. Inte vidare snyggt. Vi har en grå regnig tisdag. / Britt

    SvaraRadera