måndag 1 december 2014







Första December
När det första ljuset brinner står julens dörr på glänt och alla är så glada att fira få advent.I går så var det alltså åter tid att tända det första ljuset  och åter så plockade vi fram den kära gamla ljusstaken.
I år så har vi inte  någon snö men däremot rimfrost så varje dag när vi går en skogspromenad så får vi uppleva den här vackra vyn.Det gäller bara att stanna av en liten stund och se sig omkring och bara se på allt det vackra.
Vi har ju haft åtminstone någon dag med sol under November även om de inte varit särskilt många.De dagarna så kan det vara så här fin solnedgång och det gäller bara att vara snabb med kameran innan det vackra är borta .
På vårt rumsbord så har jag gjort den här juldekorationen i år tänkte jag att jag skulle använda en något annorlunda kruka.Hyacinterna de har nu börjat slå ut och inom en snar framtid så kommer den härliga doften att spridas jag köper de som är vita för de doftar minst så dem tål jag.I dag på förmiddagen så har vi varit till stan och gjort bort julklappsinköpen det känns bra att vi nu har det avklarat.
Innan jag slutar mitt inlägg för i dag så vill jag tacka för de kommentarer som jag har fått i tidigare inlägg det är så roligt att se att jag har dem som uppskattar mina bilder och det jag skriver om.
Med det så önskar jag Er alla en riktigt fin eftermiddag och fånga stunden och njut av den.


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar