måndag 15 december 2014






Måndag i mitten på December
Jag välkomnar verkligen den snö som har kommit för det blir med ens så mycket ljusare nu när mörkret sänker sig snabbt på dagarna.Här på vårt torp så har vi satt en ljusbåge i fönstret som lyser upp då är det mycket trevligare att passera förbi när man ser att det lyser och även trevligt att komma hit för oss.
Häromdagen så var vi på visit till våra vänner i Kåge Ingrid hade den här vackra Julrosen på sitt köksbord den var helt utslagen och otroligt vacker.
Dessa jusstakar fanns även på bordet och de hade så vackra ljusmanschetter som en släkting till henne hade gjort och de är inte så svåra att tillverka så dem ska jag försöka mig på att göra.
I går när vi var på väg till stan på förmiddagen så var det en så vacker soluppgång som jag fångade på bild. Den orkar ju inte så värst högt på himlen just nu men nu är det ju bara sju dagar tills dess att den börjar vandra upp på himlavalvet igen och det kan väl vara en bra tröst i mörkret.
Nu vill jag önska Dig en fantastisk dag och ta vara på stunden även om julen står för dörren och tack så väldigt mycket för fina kommentarer i mitt förra inlägg.




 

1 kommentar: