torsdag 4 december 2014





Mysigt
Köpte en ljusslinga och även en krans virade slingan runt kransen och vips hade jag en fin juldekoration att ha på väggen.Nog tycker jag att den fyller sin funktion i form av julmys allt och inte behövde jag anstränga mig särskilt mycket heller.
Däremot så krävs det en hel del tid när jag sitter och målar mina julkort jag målar bara några stycken varje år och ger bort till dem som jag vet tycker om dem.Det är ett roligt pyssel medan man sitter och lyssnar på en bok eller bara har på radion eller varför inte en skiva med fin musik.
Vi har inte någon levande julgran inne under julen utan en konstgjord så därför så blir det bara en liten gran så här i alla enkelhet i en kruka med några söta bollar.I  krukan har jag en glasburk med vatten för det behöver den.
I går var jag på promenad med min granne och då promenerade vi efter den här mysiga vägen genom skogen.Som Ni ser så har vi inte någon snö utan det är mest is så man får alltid passa sig för halkan.Sedan gick vi hem till mig och jag bjöd på adventsfika.I går hade vi en mulen dag så även i dag och det är plusgrader och jag som drömmer om en vit jul så därför så hoppas jag på minusgrader och gärna dansande snöflingor utanför  fönsterglaset.Mörkret råder just nu men om några veckor så vänder det igen så man får ge sig till tåls tills dess.
Jag får med det önska alla en riktigt fin eftermiddag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar