lördag 27 december 2014






Silverfärgat
är den här dagens tema och av dem har jag en hel del beroende på att jag gillar den svala silvriga tonen på dess blad bland andra växter som lyser av sig med färg.Här på bilden så har jag Vitmalört och nog lyser den upp i rabatten där den står allt.På bilden har jag även Ismalört som är lite skirare i sin framtoning.
Den japanska Malörten här tillsammans med Rosenplister och en vit Ros en fin kombination som jag har planterat vid vår uteplats.
Purpurklätt denna tvååriga växt som jag tycker så mycket om som både har vackra pastellfärgade blommor och ett vackert silvrigt bladverk.Det gäller att inte ha allför bråttom på våren när dess fröer har grott så man inte plockar bort dem och tror att de är ogräs
Lammöron de är ju även fina med små rosa blommor och dess mjuka lena blad.
Naturen kan även helt på egen hand göra små silvriga underverk som här på stubben i skogen där vitmossan vilar som en glänsande krans .
Det var mina bidrag på temat och titta gärna in på den här sidan Charlottas trädgård
så kan Ni säkert hitta ännu flera bilder på temat.Ha nu en riktigt fin dag och god fortsättning och tack för fina kommentarer i mitt förra inlägg. 




1 kommentar:

  1. Fina motiv. Det är så roligt med de här färgtemana, för man tänker på olika växter. Purpurklätt har ju jag också, men den glömde jag. /Britt

    SvaraRadera