måndag 22 december 2014






Inom några dagar så är julaftonen här
Så här vackert är det utanför vårt hus för nu har den efterlängtade snön kommit som kommer att ge oss en vit Jul och jag är så glad för det jag har ju minsann fått vänta det här året.Tänk att vi nu har börjat gå mot ljusare tider igen även om det inte märks riktigt ännu men bara känslan att vi gör det är angenäm för i går var det ju vintersolståndet.
Lyckades fånga den här lilla krabaten på bild.Om man tar det riktigt försiktigt så går det och det blev som ett vackert vinterkort.
  
I helgen så tog vi in vår gran och smyckade den det gör vi alltid samma dag varje år det brukar var fjärde advent.I granen så hänger man upp vackra bollar med minnen och som har flera år på nacken.En del julkulor är riktigt gamla som den gula julgransbollen som ser ut som en droppe den är ett arvegods från mina svärföräldrar.
I vårt kök så är den gamla julstjärnan av spån som jag köpte under min ungdomstid för trettio kronor på plats,den är alltid lika fin med sitt varma sken.Julgardinerna som jag en gång sydde av ett tyg som min mamma hade beställt i en katalog och hade över tyg så det räckte till gardiner till oss också dem har jag alltid i vårt fönster till jul.Ja tänk så mycket minnen som man plockar fram i och med julens tid för min del så är det bara glada minnen som värmer mitt hjärta och själ.

I dag har vi en mulen dag och det väntas komma mera snö och det ska även börja blåsa en klass ett varning är utfärdad så vi får väl se om det stämmer det är däremot inte så kul för alla dem som ska färdas efter våra vägar.
 Nu får jag önska alla som tittar in på min sida en riktigt God Jul och tack för trevliga kommentarer i mitt förra inlägg.







3 kommentarer:

  1. Vad julkortsvackert du har det redan. Här regnar det.
    Julen är ju en sådan högtid då man gärna tar fram sådana gamla ärvda eller sparade grejer.
    God Jul önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Här regnade snön bort direkt, som hos lavendia.

    Jag tycker också om gamla julsaker och pyntar gärna med dessa. Men lika roligt är det med julsakerna min dotter gjorde när hon var liten och de som mina barnbarn gjort.

    God Jul!

    SvaraRadera