måndag 8 december 2014





Lite mer julkänsla
Jag får börja med att tacka för trevliga kommentarer i mitt förra inlägg jag blir så glad över dem och jag hälsar även en ny följare Lavendia på min blogg välkommen.
Förra veckan så var vi och hälsade på min kära moster Rut som är 95 år hon hade så adventsfint  i sitt hem.Hon hade plockat fram sin gamla ljusstake som lyste så fint i hennes köksfönster och det är alltid lika trevligt att hälsa på henne.Trots sin höga ålder så har hon fortfarande minnet i behåll det är endast hennes knän som inte mår så bra.
I går så var vi på Julmarknad i Skellefteå tillsammans med våra grannar och det var så trevligt vi saknade bara snön för den lyser med sin frånvaro så jag undrar vart den är någonstans.Här fanns det mycket vackert hantverk men jag köpte inget men däremot så fick jag många fina idéer som jag tog med mig, bland annat svarta vantar med broderi de kommer jag nog att göra så småningom.Efteråt så åkte vi till ett konditori och fikade och det smakade väldigt bra man blir ju så hungrig när man fått många intryck.
Här hemma så har jag satt inomhus på vår dörr den här vackra kransen det är en födelsedagspresent som jag fick en gång.Den plockar jag glatt fram varje advent för den är så fin på just den här dörren.Det är ju så mycket traditioner med  den här högtiden så därför så får den samma plats varje år.
Den här julenen köpte jag förra året i Advent och den har jag lyckats få att överleva i vanliga fall så står den i tvättstugans fönster där den får ljus och inte behöver stå ovanför något element som den inte gillar.Nu har den fått flytta till vårt rum och får nu stå på en piedestal där under Julen och med en röd vacker kruka och lite mossa så blev den mera julfin.
Med det så får jag önska alla en riktigt fin Måndag.





1 kommentar:

  1. Fina juliga bilder. Det är fint med den där halvgenomskinliga ovalen du har i dina bilder.

    SvaraRadera