torsdag 25 december 2014






Juldagsmorgon
Ute är det ganska så kallt vi hade 20 minusgrader nu på morgonen och dessa  Sidensvansar flyger hit och dit för att hitta sig en liten matbit någonstans.Vi har satt ut mat för våra små vänner så de ska nog hitta sig någonting att äta får jag hoppas nu är det ju mest bär och frukt som de äter och det finns ju inte så värst mycket av det just nu..Himlen är så vacker nu när solen håller på att gå upp i horisonten så färgas himlen rosa och mot vita grenar så blir det ett vackert blickfång.
I går kväll var vi samlade alla mina syskon med familjer hos min bror och svägerska  för att fira julen tillsammans.Det har blivit en fin tradition som vi har haft nu i ganska så många år och man behöver egentligen inte göra det så märkvärdigt för att det ska bli en trevlig kväll.Vi äter julgröt och med skinka som pålägg på smörgåsen och en del andra tillbehör så blir man mätt och belåten sedan blir det även efterrätt och avslutas med korv med bröd innan alla går hem till sig när kvällen är slut.
När middagen är avklarad så har vi vanlig julklappsutdelning och senare på kvällen så har vi julklappsspelet där jag hade turen att vinna den här vackra fågelholken.Den ska vi sätta upp här hemma i trädgården för vi har faktiskt ingen fågelholk här och vi har ganska så gott om småfåglar.I dag får vi åter en vacker dag och vi ska naturligtvis göra som vi gjorde i går att vi går ut i skogen på en promenad.I dag ska jag ha kameran med mig och fånga vackra bilder som jag sedan kan visa Er för i går letade sig solens strålar ner mellan träden och det var så vackert.
Jag får önska alla en god fortsättning på Julen och tack för kommentarer i mitt förra inlägg de värmer.







2 kommentarer:

  1. Låter som en bra julafton. Jag önskar dig en god fortsättning också!/ Britt

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på julen vilken fågelholk du hade fått i julklapp/Ingrid

    SvaraRadera