lördag 13 december 2014


Julröd är dagens tema i  - trädgårdsfärger
Den här  röda Rölleka  den är så vacker med sin röda färg och tillsammans med liljan Lollipop  och andra kulörer så sticker den ut kan man säga för den syns onekligen.
Röd Te mynta den är en favorit då den är så fin med julröd ton och den doftar dessutom och som myntor gör överlag sprider sig men det blir jag alls inte ledsen över.

Den här vackra julröda Rosen den gör mig aldrig besviken så vacker med sina stora blommor.Tyvärr så vet jag inte namnet på den vilket är synd men den blir i varje fall bara finare med åren.
Röd Astilbe som jag inhandlade för några år sedan den trivs så bra i den rabatt som den står i och som det är med blommor som blir kvar på samma ställe så blir de bara finare och finare.Astilbe har jag i olika färger just för att de är så vackra med sina spiror och de verkar dessutom trivas i vår trädgård.
När jag tittar i min bildbank så har jag nog en hel del blommor med den aktuella färgen i vår trädgård kan jag konstatera.Om Ni går in på den här länken Charlottas trädgård
så hittar Ni helt säkert fler vackra blommor med den för dagen aktuella färgen.
Med det får jag önska alla som tittar in här en riktigt fin dag och helg och Fånga dagen allt vad Ni kan för det tänker jag göra.



 


7 kommentarer:

  1. Härligt somrig motvikt till den kommersiella decemberner-nyansen av rött. Numera är julpyntningen härligt varierad så man ledsnar inte på rött tycker jag.
    Röd temynta har jag fått en stickling i höst, åh vad jag ser fram emot härligt röda blommor till sommaren.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Som sagt av Charlotta, långt ifrån allt julrött man ser nu. Fint att tänka tillbaka och framåt på.

    SvaraRadera
  3. Det är tur att vi kan gå in och kika på våra blommor lite nu och då speciellt när det är ruggigt där ute.
    Astilbe är en favorit även hos mig,Har en som blir stor som en riktig buske. Har ingen aning om vad den heter för den fanns på kolonin när jag kom dit. Måste vara en gammal sort.
    Ha en fin Lucia dag och en bra tredje advent
    Meta

    SvaraRadera
  4. Det var en varierat utbud av rött! Själv tyckte jag det var svårt att hitta något. Ha en fin vecka. /Anette

    SvaraRadera
  5. Astilbe är en mycket värdefull växt på rätt ställe. Tyvärr gillade inte mina årets torka, men jag tänker inte ge upp.
    Det är fantastiskt hur många röda blommor som finns!
    Hälsningar
    Marta

    SvaraRadera
  6. Röd astillbe är så fint, tyvärr försvann mina när vi målade om huset...
    Trevlig Advents söndag. /Lotta

    SvaraRadera
  7. How beautiful ! I love all your flowers !
    Greetings

    SvaraRadera