torsdag 11 december 2014





Dekorationer på både vägg och bord
Nu har den slagit ut äntligen den vita Amaryllisen som jag fick i slutet på November och jag kommer att få ha glädje ett tag framöver för den har en knopp till nämligen.Dessa maffiga blomster som gör en så glad så här i slutet på året då man behöver lite fägring när mörkret lägger sig som en svart filt utanför fönstret ganska så tidigt på dagen.
Den här fina dekorationen hade min väninna för några år sedan på bordet en nyårsafton  så fin med olika blommor och vit mossa.
Så här i jultider då plockar man ju även fram både sydda och även pappersbonader jag har på väggarna både och.Den här har jag sytt för ganska så länge sedan så den får sitta på väggen i vår tvättstuga eftersom man passerar den när man går in i vår groventre för att komma in till vårt kök.
Min väninna Ingrid hon har den här vackra bonaden på väggen i deras kök som hon har sytt och med belysning så blir det så här fint.Jag får tacka för rar kommentar i mitt förra inlägg det blir jag alltid lika glad över.I dag så har himlen varit mörk men vi var ändå ut på vår promenad i skogen och träffade flera personer  som var ute och rastade  sina hundar, så promenaden tog längre tid än vanligt.Det gör nu alls ingenting för vi är tidsmiljonärer och det är ju alltid roligt att möta lite folk när man är ute i skogen. och motionerar.
Med det så får jag önska alla som kikar in på min sida en riktigt fin kväll.



 
 

2 kommentarer:

  1. Ännu mer juliga bilder med fint ljus i. Amaryllis är en blomma jag uppskattar. Julstjärnor är inte prio ett för mig.
    Hur gör du de fina ovalerna?

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar.Jag gör mina ovaler på mina bilder i photoshop det är min dotter som lärt mig./Margareta

    SvaraRadera