lördag 15 november 2014






Vitkantad
är ju temat hos  Charlottas trädgård
i dag och när jag tittar runt bland mina bilder på just vitkantad så hittar jag mest gröna blad på temat jag märker att några vackra blommor som har det äger jag inga.Randgräset på bilden är en favorit bland gräs den är ju så vacker med sina ränder och är även fin i buketter.Ett gräs som jag gärna har både här och där.
Den brokbladiga Kirskålen som jag blev så glad över när jag hittade den på en trädgårdsdag nu är den här framför vår altan.Kan inte säga att den är så otroligt farlig utan mest vacker.
Funcia den är även en favorit jag har flera olika varianter men här är en med vit kant som är så fin.
Gulplister enbart i en kruka på en gammal stol den är också vacker.
Eller Jordreva den vill jag ska finnas varje sommar i mina krukor någonstans helst brukar jag ha den här.
Det var mina bidrag och till sist så vill jag tacka för kommentarerna i mitt förra inlägg det är så roligt att veta att Ni tittar in här.Ha en riktigt fin eftermiddag.
 


 

7 kommentarer:

  1. Det var inte alldeles enkelt att hitta vitkantat, men dina växter passar fint, randgräset är vackert. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Fina vitkantade växter hos dig. Och så snyggt presenterat. :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Å vilka fina bilder du visar. Mysigt i höstrusket är det allt.
    Kram på dig från Maria

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte det var ett svårt tema, men du hade ju massor av vitkantat. Fint! Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  5. Fina bilder på dina vitkantade skönheter! Kirskålen är så fin, har också funderat på att skaffa den. Fortsatt trevlig helg/ Titti

    SvaraRadera
  6. Den bråkbladiga kirskålen är jag också sugen på att testa, den är ju jättefin.

    SvaraRadera
  7. Oppsan kan man verkligen ha kirskål i landet jag har bara hört tråkiga saker om den, visste inte att det fanns en brokbladig.Det låter onekligen spännande.
    Ha en bra dag
    kram Meta

    SvaraRadera