tisdag 4 november 2014





Fösta vinter Tisdagen
För nu är vi inne i början på November och det är ju den första av vintermånader och nu har även Sidensvansarna hittat hit och bjuds på ett rejält dukat smörgåsbord.I år så är det väldigt gott om Rönnbär så det är bara att ta för sig.Ser nästan ut som de har fått i sig för mycket för de flyger hit och dit kan inte sitta still och äta.
I går när jag höll på med lite grann städning en trappa upp så fick jag ett infall att jag skulle se vad som fanns inne i ett skåp som jag tidigare har har haft i tanken att röja i framöver.Där inne i skåpet så hittade jag mina gamla dagböcker, den blommiga bland annat som jag fick i julklapp av min farfar och farmor när jag var 13 år.Jag började att skriva dagbok i och med att jag fick den och skrev dagbok ända fram till 21/11- 1977  då jag helt plötsligt slutade.Något som jag ångrar förstås i dag för det var strax efter i December som jag började vara tillsammans med min man och det hade ju varit kul att läsa om vår första tid tillsammans och även den tid som kom efter.Tur är att han har alltid noterat i en almanacka väder och vind och även händelser så det finns kvar i alla fall en del.Tanken har funnits att jag någon gång ska sätta mig ner och skriva ner min uppväxt för den ser lite grann annorlunda ut än i dag när vår dotter växer upp. Nu har jag ju en hel del underlag och när man börjar skriva så brukar det dyka upp en hel del minnen under tiden.
Jag har redan unnat mig lite lyx i form av flärd det är en tidig julklapp till mig själv.Jag har i flera år alltid köpt mig lite "godoft" i slutet på året.I år så fick det bli doft av Liljekonvalj både som cologne och som duschcreme sedan gör det ju inget alls att man även får en del presenter helt gratis som ska göra mig vacker.
Nu går vi och väntar på oväder men ännu så har det inte hänt något vi skulle få snö vi får väl se om väderlekstjänsten håller vad den lovat.
Ha en riktigt fin eftermiddag alla som tittar in på min sida.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar