lördag 8 november 2014


Mossgrönt

Är dagens tema i Charlottas trädgård
och den här stenen har ju helt naturligt den gröna nyansen av just den färgen på sig.Mossa är ju så vackert i vår natur och dessutom väldigt skön att gå på om man skulle få för sig att ta av sig skorna och gå barfota. Man kan ju även använda den till att pynta i olika planteringar särskilt nu på hösten.
Den här Hasselörten den har ju även den en mossgrön färg något som man inte direkt tänker på.Jag köpte den för dess blanka och vackra blad och den trivs ju så bra i skuggiga partier dessutom
Töreln är ju även den mossgrön till att börja med tills dess att den börjar blomma då den får även gula inslag
Den här vackra Syrenen har ju även den en mossgrön nyans den här har dessutom brokiga blad.Ja det finns mycket i trädgården som har den gröna lugna färgen.Det här vara bara några av mina inslag här på min sida.Ha en fortsatt bra dag
 



 

10 kommentarer:

  1. Fina bilder. Fint presenterade, hur du nu gör. Liksom ljuset i förra inlägget.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du vill vara med i Trädgårdsfärger. Det är jättefina mossgröna nyanser hos dig, inte bara mossa utan annat också. Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det tänkte att det skulle vara kul att vara med./Maggan

      Radera
  3. Härligt med grönt i alla nyanser! Mossgrönt i mossform gillar jag också mycket - gärna på stenar. /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med Dig färgen ger en lugnande effekt bland alla färger./Maggan

      Radera
  4. Härliga färger - spännande att se syren med brokiga blad. Den där töreln är också intressant - jag har gulltörel där bladen ser annorlunda ut än på din törel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det finns ett antal varianter på just Törel men det är ju kul med olika arter./Maggan

      Radera
  5. Grönt är vackert, fina bilder. Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det.Tack det samma./Maggan

      Radera