måndag 17 november 2014




En liten strimma av ljus
Så otroligt vackert det helt plötsligt blev i helgen när det äntligen kom lite grann snö, det behövs inte så särskilt mycket för att vår mörka årstid ska bli lite grann ljusare.Den här vägen går jag oftast när jag varje dag ska ut på min skogspromenad och nu när det blivit vitare på marken så ser man vägen med ens mycket bättre.
Nu blir det ju  mörkare och mörkare för varje dag och man kan redan  vid 15-tiden på dagen sätta ut en ljuslykta.Den här lyktan har några år på nacken den har min svärfar en gång gjort och den hängs ut ofta på eftermiddagen.Maken har som hobby att gjuta egna ljus för lyktor som passar bra att tända.
När man väl kommit  in från eftermiddags promenaden så är det ganska så mysigt att tända ett blockljus som får lysa upp ens tillvaro.I dag har vi haft en mulen dag  men "Jag tror på solen även om jag inte kan se den ,men den bor ovan molnen" och det kan man ju alltid trösta sig med.
Som avslut får jag åter tacka för Era trevliga kommentarer i mitt förra inlägg.
Ha en bra eftermiddag och ta hand om Er där ute.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar