onsdag 12 november 2014





En Onsdag med lite rimfrost
I dag har vi haft en helt underbar vinterdag då solen har lyst på oss och det har varit minusgrader under natten så marken är vit av rimfrost.Vi har tillbringat en del av dagen på vårt torp och städat undan vi behöver mer plats för dottern ska snart flytta till Göteborg och hon tar inte med sig sitt bohag och då är det bra att ordna plats för hennes tillhörigheter.Det är allt bra att vi har den här möjligheten  då behöver hon inte hyra något magasin för ändamålet.
Jag promenerade hem därifrån efter lunch när vi var klara och det var så vackert ute då Novembersolen just höll på att gå ner i horisonten.Nu har det även blivit is i det vattenfyllda diket och myren ligger alldeles krispig av rimfrost.
I går tog jag tag i vårt badrum och städade där ordentligt så nu är där rent och snyggt, där blir det ganska så snabbt dammigt men har man städat ordentligt en gång så är det lättare att hålla snyggt sedan.
När jag kom hem från vårt torp i dag  så satte jag upp en annan gardin där,jag brukar annars ha en vit gardin av spets under sommaren. Det blev den här blommiga vars tyg jag köpte på en loppis för 20 kronor det är nog en av dom billigaste gardinerna som vi har för det blev två längder av tyget.När nu skymningen har börjat lägga säg så är det mysigt att tända en lykta även i badrummet så jag har en lykta i plåt som hänger från taket då behöver jag inte ha ständig uppsikt över den.
Det var allt för i dag och kom i håg att "Dagens tacksamhet bekostar morgondagens glädje" en fin vers som man kan ta med sig.Ha det nu riktigt gott.


 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar