fredag 21 november 2014





Det bästa med November
Är dagens tema i Blommig Fredag.Jag tycker att det var ett svårt tema då November inte är den roligaste av månader men jag gör ett försök i alla fall.
I den här mörka månaden då ljuset utanför avtar för varje vecka då kan man ju sitta inomhus och sticka just nu blir det sockar av restgarner.En ganska så mysig syssla för övrigt i November.
För att inte tala om alla ljus som vi tänder och på det sättet får både ljus och värme.

I bland så kan vi faktiskt ha det så här fint i November och då kan jag säga att då trivs jag för när jag växte upp så var det oftast snö i den här månaden.Förra året så såg det ut så här i skogen i år däremot så har vi barmark än så länge.
Det allra bästa med November är att  i slutet på månaden så kommer Advent när jag får plocka fram mina urgamla tomtar i trä.Om Ni vill se fler inslag av temat så kan Ni titta in på den här länken Bland rosor och bladlöss.
Ha nu en riktigt fin Novemberdag alla som tittar in på min sida och ta hand om Er på bästa sätt. 
.





3 kommentarer:

  1. Håller med dig om att man verkligen längtar efter att adventsfiffa nu! Trevlig helg. /Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja,snart är vi inne i julstöket igen- ganska skönt att november kommer som en paus innan. Blir riktigt sugen på att starta en stickning när jag ser din bild.
    Ha en fin helg! Ulrika

    SvaraRadera
  3. Skjønner at du gleder deg til å ta fram de fine gamle nissene (tomtene) :-)

    SvaraRadera