fredag 7 november 2014





Längtan efter ljus
Är dagens tema på Blommig  Fredag

Då blir det spontant den här bilden som jag tänker på allra först för här är vi i början på Januari och då börjar vi se att nu är vi på väg åt rätt håll igen.Jag promenerar oftast genom den här skogen då det går en bra väg genom som är lätt att gå och då är det här man kan se att ljuset är på väg igen efter den mörka vintern.
Här har jag fångat ljuset bakom vårt torp i början på Januari då solens strålar når marken.
Så här kan det se ut i Februari en härlig vårvinterdag då är det härligt att vara ute och gå efter skoterspåren och man fylls då av en enorm glädje över att nu är snart Våren här.
Med ljuset så kommer även dessa sköna Vårblommor ut i butikerna som gör mig så frestad att köpa den här köpte jag i Januari det här året.Den var fin i korgen ett bra tag sedan brukar jag plantera ut dem i trädgården.
Det var min tolkning av temat.
Här hittar Ni flera andra trevliga bidrag på dagens tema.Med detta så får jag önska alla en riktigt fin Fredag och ta hand om er där ute.



 

13 kommentarer:

  1. Rena julkortsbilderna!
    Så ser det ur här några dagar vart fjärde år i bästa fall.
    Önskar dig fin helg
    Anette

    SvaraRadera
  2. Ja så här fint kan det ju se ut när snön kommer, men ännu så lyser den med sin frånvaro jag hoppas att den kommer till Advent.
    Maggan

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder.Trevlig helg, hej Ewa :)

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder rena ljusterapin. Längta gör man till solen Den har nog tagit semester tror jag för att orka med sommaren hihi
    Ha e fin fredagskväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja solen den gör så mycket för vårt välbefinnande.
      Tack detsamma till Dig/Maggan

      Radera
  5. Vakkert vinterlys og en nydelig Primula :-)

    SvaraRadera
  6. Kjempe fine vinterbilder! Det er nesten så jeg ønsker meg snø:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det.Ja det är något visst när snön kommer./Maggan

      Radera
  7. Underbara vintervyer. Det är så vintern skall se ut. Trevlig Helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det jag håller med Dig så vill även jag ha det på vintern.
      Många hälsningar Maggan

      Radera
  8. Nydelige vinterbilder med et flott lys :-) Ha en fin uke!

    SvaraRadera