fredag 14 november 2014







Trädgårdslycka
Är temat i dag i blommig Fredag inom det området så ryms det otroligt mycket härliga känslor att ha glädjen att ha en trädgård.
När Rosen vid stugans knut slår ut i full blom då är det härlig lycka för den doftar så underbart.Vi har en frukostbänk just intill och att få sitta där och inta dagens första måltid känna doften från den och dessutom se Fjärilar fladdra förbi och även höra fåglarnas kvitter det är ren trädgårdslycka.
När vår Doftschersmin blommar för den är så vacker jag brukar i bland ta in några kvistar och sätta i vas då är det härlig trädgårdslycka.Den har dessutom stått på samma ställe i över 30 år då blir man glad över att den överlevt så länge.
Något som jag även tycker är lycka det är att man delar på en del växter som man gillar särskilt mycket och kan sätta ner dem på olika ställen och de kommer då upp  och överlever det ger en sådan glädje.Här har jag satt ner liljan Lollipop den har jag haft i vår trädgård i många år och den har jag även delat med mig av.Den röda Temyntan har jag hämtat på någon trädgårdsdag och den verkar trivas rätt så bra vilket jag är glad över för den är ju så fin och doftar ju även.
Rosor är jag ju väldigt svag för och här är det en Kanadensisk Ros som heter William Buffin och den blommar väldigt villigt och trivs.Den blir fin tillsammans med bland annat vit Prickklocka Prickklocka och en del andra växter.
Om Ni vill se andra alternativ på Trädgårdslycka så kan Ni gå in på den här  Bland rosor och bladlöss 
Jag önskar alla som hittar till min sida en riktigt härlig Fredag






9 kommentarer:

  1. Mmmm, jag känner doften från din pampiga schersmin ända hit :)

    SvaraRadera
  2. Fin blomning är verkligen trädgårdslycka!
    Önskar dig också trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  3. Så nydelig en blomstring. Det er virkelig ekte hagelykke!
    Ha en glad helg.

    SvaraRadera
  4. Skjærsminen er jeg også glad i :)

    SvaraRadera
  5. Duftende og villige roser er hagelykke :-)
    (og skjeærsminen, så klart)

    SvaraRadera
  6. En fin trädgård, det är lycka. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. en schersmin är ett måste i en trädgård känner doften när jag tänker på den.
    ha en bra dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  8. Så mycket fint du har - riktig trädgårdslycka! /Anette

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint hos dig - lycka, trädgårdslycka är att ha en egen liten jordplätt att bestämma över.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera