lördag 7 september 2013



Trädgårdssommaren som gått
I Juni då är det så roligt med dessa vackra buskar när de kommer med sina väldoftande blommor.Vi har en vit Syren som står på gränsen till vår granne och där kan man ju stå och dofta på blommorna en lång stund.Jag har provat att plocka in av den men jag tycker inte att de står särskilt länge i vas de gör sig nog ändå bäst i busken.
I vår trädgård så har jag ett antal Rosenbräckor och de blommar så fint på försommaren och sedan så är den vackra gröna kudden kvar som en bonus.
I Juli så blommar det som allra bäst då har jag för flera år sedan fått i mors dagspresent den här Rosen och den har överlevt och kommer med sina gula blommor varje sommar.Det är ju roligt att man har någon annan färg bland rosorna än den rosa och röda varianten.
Pionerna när de blommar det är ju magi och de hänför oss med sin härliga doft för jag har de som doftar men även för dess fulländade blommor.Jag har placerat ut dem på flera ställen har även delat en pion och satt den på vårt torp där har den inte blommat ännu men nästa sommar så kanske det blir vilket jag hoppas på.Eftersom jag har några som blommar så kan man kosta på sig och plocka in av dem vilket jag så klart gör också för att riktigt njuta av dem.
I Juli så blommar ju även de flesta Liljor bland annat denna röda variant jag har även rosa,gula.orang färgade och vita.De kan man inte komma från att de är en otroligt fröjd för ögat att titta på.
I Augusti så börjar Höstfloxen att blomma för fullt och den vita som här står mot husväggen har jag en gång fått av en jobbarkompis och den blommade otroligt fint i sommar.Det är inte otänkbart att jag kommer att ta loss en planta och sätta även i någon annan rabatt för den blommar så länge och är så praktfull.
Även Fackelblomstren är en favorit när den blommar i slutet på sommaren och blommar en bra bit in på hösten.
Vi har verkligen haft fina dagar man kan inte tro att vi är i September i dag så är det en mulen dag men jag tror nog att solen kommer fram även i dag .Ha en riktigt fin dag.
 




 

 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar