onsdag 4 september 2013







Höstblad och lite  blommor
Nu är hösten här nog känns det i luften allt för i dag på morgonen när jag var ut på en liten promenad så var det  ganska så tydligt.Luften känns liksom lite krispigare än den brukar vara på sensommaren  och naturen om inte annat talar om för oss att nu är den här, även om jag helst skulle önska att den väntade ett tag till men man får inte alltid som man vill.
Man kan nog inte säga annat än naturen tar på sig en otroligt vacker dräkt på Hösten med alla sina vackra kulörter när allt blir guld ockra och olika röda färgnyanser och i naturen blir det alltid rätt kulörer där blir inget fel.
Men vid vår husknut så fortsätter vår fina ros att sprida glädje och påminna oss om härliga sommartider och det är väl för tur att en hel del växter gärna vill stanna kvar en stund till.Jag grämer mig över att jag inte vet vad den heter annars så skulle jag gärna dela med mig namnet för det är en otroligt trevlig växt att ha i sin trädgård.
Silkesnäva är även den en trevlig växt  att ha i sin rabatt för den fortsätter också att göra en glad ett bra tag utefter Hösten.
I går hade vi en mycket trevlig dag då vi hade gäster från Piteå som tillbringade eftermiddagen tillsammans med oss, när de hälsar på  så blir det många glada skratt.Vi bjöd dem på grill  middag och Gunborg hade önskat att vi skulle ha just grillat till middag så jag behöver väl inte säga att hon gjorde vi riktigt glad över menyn.Jag hade även gjort en äppelkaka till efterrätt.Nu ska jag snart börja städa bort en del krukor har jag tänkt för jag vill inte att det ska frysa i mina glaserade keramikkrukor för man vet inte vilken natt det blir minusgrader.
Ha en fortsatt bra dag hoppas att solen även skiner på Er i dag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar