lördag 21 september 2013




Regnet det bara öser ner
För det gör det just nu i alla fall morgonen har varit mörk och grå men sedan mörknade det ordentligt och nu vräker det ner då är det gott att ha små lampor att tända.Vi köpte ju ägget när vi var på resa till Gotland i sommar och det är egentligen en ljuslykta som vi har satt en lampa i och då blev det så här fint.

Det blir ju även att tända några levande ljus och krypa ihop i soffan och mysa med en bok eller för min del så blir det nog att plocka fram min sticksöm för jag håller just nu på att sticka sockar utan häl.
Jag har gjort ett par, jag hittade mönstret på nätet under spiralsockar det är ett lätt mönster och otroligt roligt att sticka.Nu håller jag på med ett par till där garnet är i olika pastellfärger så de blir riktigt läckra dem ska jag nog ge till någon som behöver lite extra varmt på fötterna.
Maken och jag hade ju tänkt åka iväg till skogen men det blir inte alltid som man tänkt sig då vädret sätter käppar i hjulet den resan får nog bli i morgon då kanske det är mindre blött.
Jag får därmed önska alla som tittar in på min sida en trevlig eftermiddag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar