lördag 28 september 2013





Tankar om Vår i September samt shoppingfynd
I går var på utflykt till Haparanda för att shoppa på deras stora varuhus vi åkte i väg  tillsammans med våra vänner.I deras varuhus så kan man så klart  alltid  fynda och nog gjorde vi det allt bland annat så köpte jag mig en bit Vår  i form av dessa tulpanlökar för en billig peng.I dag har jag planterat dem i två rabatter gjorde så för att det ska bli fint på flera ställen så nu är det bara att vänta tills vi får Vår på nytt.
Jag inhandlade även en fin ljusstake kände starkt att jag skulle unna mig den vilket jag kände att jag gjorde helt rätt i.
Efter shoppingen så behövde vi få i oss en middag innan vi skulle köra tillbaka hem igen, det tar ju ungefär tre timmar innan man är åter  hemma.Där så åt vi en jättegod plankstek på Haparandas stadshotell  kan varmt rekommendera deras utsökta goda mat för vi har ätit där förut.Det var verkligen ett bra avslut på dagen där vi kunde sitta ner i fina lokaler och njuta av en härlig middag och ha en trevlig samvaro.
Här hemma så har jag plockat upp några lökar som jag ville ha i en kruka  i stället och de verkar ha fått för sig att det är Vår redan.Jag hoppas att de besinnar sig och väntar tills det är deras tid för den kommer ju så småningom även om det känns bra långt bort.
I dag har vi haft uppehålls väder även om det har varit en mulen dag maken och jag har gjort en riktigt lång promenad på ca en timme för det var så härligt .
Hoppas att även Ni har haft en bra dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar