måndag 9 september 2013





 En skön Måndag
I går var maken och jag ut på en skogsutflykt och då träffade vi på Rallarrosen som stod där och blommade så fint.Visst blev man förvånad för dess tid ska ju vara förbi tycker man nu när övriga naturen håller på att gå i dvala  men också glad över att även den vill hålla kvar sommaren ett tag till.När den blommar har den så vacker lila färg däremot är den inte så värst kul när dess blomning är över då alla frön flyger omkring och fastnar i allting den gör allt för att få finnas kvar.
Även på vårt torp så vill gärna blommorna tro att det bara är runt midsommartid för där blommar Midsommarblomster och även de gjorde att jag höjde en aning på ögonbrynen av förvåning nu när vi ju faktiskt är i September.Naturen blir väl en aning förvirrad med tanke på den härliga värmen som dröjer sig kvar, jag menar på morgonen ska vi ju inte ha femton grader varmt då ska tempen ligga bra mycket lägre.Jag bara njuter av den så mycket jag kan så för mig får den gärna stanna då blir vintern kanske mindre lång och dessutom så får vi tanka lite mera solenergi så vi klarar av vintersjukdomar lite bättre också.
Även om värmen dröjer sig kvar så har jag ändå plockat in min söta Murgröne Viol för den får absolut inte frysa för det klarar den inte av så bra den är ju från Australien så då kan man kanske förstå varför den inte är så tålig för kyla.
I går när vi kom från skogen svängde vi förbi min svägerska som just var i trädgården och jobbade och jag hämtade där en Studentnejlika och en regnbågsskimrande Riddarsporre som jag hade blivit lovad.Hos henne blommade det för fullt bland annat denna vackra Höstflox stod där så ståtlig och grann.
Min dag innehåller förutom ett besök hos min frisör även fika hos grannen på eftermiddagen men det kommer även att bli en skogspromenad innan dagen är till ända.Solen skiner på oss även idag så det kommer troligen att bli en underbar dag.
Jag önskar alla en bra Måndag
 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar