torsdag 19 september 2013





Några  höstdekorationer
Jag köpte mig en vit Ljung för ett tag sedan men först i dag så har jag planterat den.Under sommaren så har jag haft en Tagetes och en japansk Malört i väggkrukan och det har varit så fint men nu kände jag att det var tid att slänga sommarblomman och plantera Malörten i någon av mina rabatter så får den komma tillbaka nästa sommar igen.Nu när regnet äntligen har kommit så har ju mossan blivit så fin så då passade jag på att vara och plocka lite grann vit mossa jag tycker den är så fin ihop med vitt.
Min väninna hon har gjort denna färggranna  höst komposition den är ju fin även den men på ett annat sätt.
Jag har även hunnit med att göra en krans av vita snöbär och mossa kransen vars stomme är av Humle har jag haft i några år nu.När man plockar ner den på hösten så kan man ta reda på den det är bara att fläta tillsammans några jag kallar det för lianer så blir det en bra grund till allehanda kransar.När allting har torkat på stommen så petar man bort det och gör en ny variant.
Det är ju så vackert med Nypon dessa är från vår daggros jag tänkte att det blir ett trevligt blickfång på vårt frukostbord vid vår entré i all sin enkelhet.Tänk att vi äntligen har fått regn det var på tiden för marken har varit snustorr och jag har ju gjort vissa omplanteringar och där har jag varit tvungen att vattna för annars hade allt dött av torka.I dag har vi haft en mulen dag och då passar det bra att koka köttsoppa  vilket jag har  nu gjort det är ju så gott men det är en maträtt som är tidskrävande innan man kan äta den tur är att det blir till flera middagar men det är perfekt nu när rotfrukterna är så billiga och jättegoda.
Ha nu en trevlig eftermiddag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar