måndag 25 februari 2013





Vårkänslor en Måndag
Det töar som bara den redan nu i Februari i går hade vi Mats och om det töar den dagen så ska det innebära att vi får en tidig vår allt enligt Bondepraktikan och visst tror jag  väl på det.
Så här ser det ut framför vår groventre´ och det brukar det göra först i April nu får man ju riktigt vårkänslor när det är takdropp och ras från taken och plusgrader och en sol som är givmild.
 
Denna rabatt som ligger på solsidan den har redan nu börjat komma fram så smått och då får en trädgårdsnörd som jag mycket trädgårdstankar.Jag får nog hejda mig en smula för det kommer helt säkert bakslag snart med flera minusgrader.Ett plus med det är ju att då blir det ännu lättare att promenera efter skoter spåren i skogen vilket också är härligt. 
I vårt köksfönster så har den fina kaktusen som vi fick för ett tag sedan nu slagit ut i full blom och den är verkligt bedårande.Jag tänkte att ni måste ju få se denna praktfulla blomma när den slagit ut.
I helgen har vi varit på danstävling vår dotter har varit hemma från huvudstan och varit med och de kom på andra plats både i  Rock´n rolloch i dubbelbugg dansklubben tog hem vandringspokalen detta år så det var ju kul.Det var tävlande från Kiruna i norr till Umeå i söder som var med och det var så kul att se på hur roligt alla har när de dansar.Efter dansen så åkte vi hemåt och det blev surströmmingsmiddag som hela vår familj gillar.
Ha en riktigt trevlig eftermiddag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar