torsdag 14 februari 2013



En dag fylld med hjärtan
Och vad passar då bättre än att fylla det med blommor som här på bilden här har  Tusenskönor fått flytta in.
Även om ljuset har återvänt så är det ändå mysigt att tända lite ljus så även denna dag och inte gör det något att ljuset här står på ett hjärtformat fat dagen till ära.
 I dag har vi åter en dag fylld med moln även om jag tycker mig se att himlen är något ljusare i sin kulört och det skulle vara så kul om solen kunde bryta igenom.I går kväll så var jag på junta vilket alltid är kul att träffa alla vi ses ju bara var fjärde vecka och då har man ju en del att avhandla.Värdinnan för kvällen hade framme en del trädgårdsböcker så för några av oss blev det att botanisera i dem och drömma oss in i framtiden även om vi även hann med att sticka några varv.
Denna vers har jag hittat och passar så bra och med den hoppas jag att Er dag bra blir en bra dag.

Kärlek är en oändlig källa som aldrig upphör
Utan som tilltar i styrka ju fler man delar den med.





5 kommentarer:

  1. Det låter som en riktigt trevlig kväll i vänners lag och att se fram mot ljusare och varmare tider tillsammans med andra låter toppen.

    Genom din kommentar på min blogg i dag så trillade slanten ner, pling! 2 km från Källdal det måste bli Lillkågeträsk. I och för sig kan det också vara Bodal eller Träskbacken men jag håller på Lillkågeträsk. Så har vi efternamnet, om du nu inte har gift dig till det... Har jag fel om jag säger att din mamma då heter Anna och bor granne med mig?
    Min dotter är kollega med en av Annas döttrar...
    Tänk så lite man egentligen vet om sina bloggvänner. Jag får nog nysta vidare i det här.

    SvaraRadera
  2. Ja det är kul när man kan träffas och prata bort en stund så här under vintern.
    Jag kan ju berätta att jag är född Boström och gift Lindfors och jag är född i byn Bodal eller om jag ska vara korrekt Nydal som den egentligen heter.Alla i vår by hade samma efternamn då vi alla var släkt med varandra och vi var tre hus i byn precis som i Bullerbyn.

    SvaraRadera
  3. Där ser man vad mina slantar är värda! Nåja, i Bodal har jag varit många gånger till en vårtagare. Hon bodde nästan där vägen tar slut och ibland kunde det vara spännande att ta sig dit om det var oplogat. Jag vet inte om hon fortfarande finns i livet och framför allt tvivlar jag på att hon bor kvar där.

    SvaraRadera
  4. Den vårdtagaren lever och bor i Byske.Jag är född där vägen tar slut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den upplysningen! Det är alltid roligt att få veta lite mer om sina gamla vårdtagare.

      Radera