fredag 15 februari 2013





Åter en blommig Fredag
där temat är kärlek och naturligtvis så är det ju de allra närmaste en själv som man först tänker på när det gäller det temat, men även nära vänner i ens omgivning.Den färg som förknippas med temat är ju röd så därför så ska jag visa er blommor med den vackra färgen.
Det jag först tänker på är ju röda rosor och här har jag Flammentanz som blommar varje år så fint i en av våra rabatter.Tyvärr så  sitter den på en lite undanskymd plats så jag har tankar om att placera den lite bättre till när det blir sommar igen.
Dessa blodröda liljor har jag haft turen att få av min svägerska för flera år sedan och de är ett otroligt vackert blickfång när de slår ut i blom,naturligtvis så har jag tagit några knölar och satt ner i någon fler rabatt. Jag brukar  ibland plocka in och ha i vas men jag har även haft med mig i bukett när vi varit på visit till någon bekant.
Denna röda Backnejlika har jag planterat under vårt äppelträd och när den blommar så är den så otroligt vacker den lyser verkligen av sig med sina små röda blommor.Denna bild har jag visat Er tidigare men den tål att tittas på flera gånger.
Jag smyger in det rosa Löjtnantshjärtat tillsammans med ängeln så blir det ett romantiskt inslag i rabatten och romantik och kärlek hör ju verkligen ihop kan man säga.
I dag har vi haft en härlig dag om än mulen men det har inte varit minusgrader utan noll grader så när man varit ut på promenaden så kunde man gå utan vantar.
Ha en fortsatt bra eftermiddag
 




2 kommentarer:

  1. Så många fina blommor du plockar fram i dessa svartvita tider. Vintern är ju så lång att man nästan hinner glömma hur det ser ut i trädgården sommartid.

    SvaraRadera
  2. Ja det är just nu som det är så kul att titta på bilderna man har på växterna i trädgården.För man längtar ju så mycket efter den tid som ska komma och man får börja pyssla i den.Dessutom så blir man påmind hur man hade planterat och kanske ser man att man ska göra på ett annat sätt.

    SvaraRadera